SocialNetworkStrategien Crowdsourcing, Communities, Communitymanagement und Social Media Marketing

24Jul/10Off

Die Fussball-WM 2010 auf Twitter – eine Visualisierung

Autor des Artikels: Matias Roskos

Im hauseigenen Twitter-Blog stolperte ich über eine wunderschön gemachte Grafik zu den enormen Aktivitäten auf Twitter während der Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika. Twitter schreibt zu diesem gigantischen Erfolg für Twitter während der WM:

To illustrate that point, here are statistics and infographics that illustrate the global nature of the games and how fans’ interest & enthusiasm built over the course of the tournament on Twitter.

  • The World Cup final represented the largest period of sustained activity for an event in Twitter’s history.
  • Throughout the match, Tweets-per-second (TPS) were much higher than average; during the game’s final 15 minutes, this jumped to more than 2,000 TPS. (Spain’s winning goal in the final scored a 3,051 TPS.)
  • During the final, people from 172 countries tweeted in 27 different languages.
  • At the moment of the winning goal, people from 81 countries tweeted in 23 different languages. This moment is represented on this Wordle infographic.

The 2010 World Cup: a Global Conversation on Twitter

Was sagt uns dies? Ganz klar: immer mehr Menschen nutzen Social Media. Sind aktiv, kommunizieren, lesen, tauschen sich aus, interagieren. Weltweit. Nicht allein auf Twitter. Aber unter anderem auch dort.

hat dir dieser Artikel gefallen?

Dann abonniere doch diesen Blog per RSS Feed!

Autor Info's mit anzeigen Matias Roskos

Kommentare (0) Trackbacks (0)

Die Kommentarfunktion ist hier derzeit deaktiviert.

Trackbacks are disabled.